Spojujeme svět živých eventů, online eventů a komunikace.
Budujeme vztahy s vašimi partnery, zákazníky a zaměstnanci.

Case study: Interní komunikace online eventem

Jak vnímají interní komunikaci prostřednictvím online eventu jeho diváci? Nakolik je dokáže tento nástroj oslovit? Udrží si aspoň hodinu jejich pozornost? A jak sami zaměstnanci hodnotí šance, získat touto cestou relevantní informace o firmě? To vám představíme na case study online eventu pro podporu firemní komunikace, realizovaného na přelomu roku.

Výchozí situace zadavatele

MAPEI je společnost se stovkou zaměstnanců v ČR. V roce 2020 zůstala díky covidu bez možnosti uspořádat většinu svých interních setkání. Tradiční kanály interní komunikace fungovaly obtížně, i díky home office řady kolegů. Vedení společnosti cítilo potřebu komunikovat výsledky a priority, ale také nasdílet všem kolegům radost z úspěšně realizovaných projektů roku 2020.

Online event se jevil jako nástroj, kterým zřejmě lze potřebné informace sdílet. Vznikla však celá řada otázek:
Jak na to? Kdy vysílat? Co sdělit? Jak by měl vypadat scénář? Jak sdělit potřebné přes kameru, a zároveň udržet pozornost?

Napoprvé upřednostněte efektivitu před náročností obsahu

Pozvání na online setkání dostali všichni zaměstnanci napříč firmou, bez ohledu na pracovní zařazení, což bylo  kvitováno velmi pozitivně. Nicméně, stále jsme měli na paměti, že půjde o celofiremní „eventové online poprvé“.

Proto jsme doporučili kratší a dynamičtější formát online eventu, časově do jedné hodiny, vysílaný „v hodině mezi psem a vlkem“, tedy na sklonku běžné pracovní doby.

Zvolili jsme jednoduché schéma

  • Zapojení diváků do vysílání
  • Prezentace firemních priorit
  • Rekapitulace nezajímavějších okamžiků roku

…a použili akcelerátory průběhu

  • Úvodní aktivace – rychlá online anketa s komentovaným vyhodnocením
  • Vzdálené vstupy do vysílání: CEO & projektoví manažeři
  • Online dotazy na obchodního ředitele, zodpovězeny přímo ve vysílání
  • Prokládání mluvených pasáží videoobsahem a svižnými jingly
  • Hlasování o nejzajímavější projekt roku (Mapei Grand Prix)

Engagement diváků se podařilo udržet až do závěru akce

  • 88 % pozvaných účastníků sledovalo online event živě v premiéře
  • 45 % sledujících účastníků se zapojilo do ankety hned na začátku eventu
  • 82 % připojených účastníků se zúčastnilo hlasování o nejlepší realizovaný projekt v poslední čtvrtině eventu

Dočetli jste až sem?
Jste za polovinou, zasloužíte si videosouhrn!

Greenscreen online studio i s pracovištěm režie umíme
během 2 hodin postavit a zprovoznit i přímo u vás ve firmě.

A co na to diváci tohoto interního online eventu?

  • Bylo to super, není to totéž jako osobní kontakt, ale to holt přináší doba. Takže oceňuji úžasnou práci s úžasným výsledkem!!
  • Bylo fajn, že se firma snaží alespoň touto vzdálenou formou předat informace, jak se firmě daří, jaké jsou výhledy do budoucna.
  • Myslím, že v této době je to perfektní nástroj. Veliké poděkování všem za super přípravu a hlavně za grandiózní nápad.
  • Mě se to líbilo, délka akorát, nenásilná forma pro běžného diváka. Vstupy obchodních zástupců – super propojení s firmou, popravdě jsem nečekal, že to bude tak dobré.
  • Tuto možnost pro „setkání“ by bylo dobré používat i v normálních časech, jako doplněk osobních setkání.
  • Preferuji spíše osobní setkání
  • Tento způsob byl ideální jako zdravice pana ředitele (poděkování zaměstnancům). Vánoční večírek to nenahradí :-).

Na závěr pár tipů pro všechny, kdo o podobném konceptu uvažujete

  • Pokud zůstane účastník online eventu jen pasivním divákem, ztratíte jeho pozornost. Vtahujte diváky do hry – pokud možno opakovaně, co čtvrt hodinky
  • Maximálně využívejte prvky interakce s diváky – wordcloud, Q&A, hlasování
  • Zrušte dlouhé prezentace –  lépe fungují jednoduchá a přímá fakta
  • Nechte mluvit více lidí, využívejte i vstupy vzdáleně připojených speakerů
  • Nešetřete na videopředělech, znělkách a jinglech – dávají online eventu spád a narušují stereotyp
  • Chcete-li servírovat fakta, přibalte k nim účastníkům online eventu i nějaký zážitek.

Další užitečné informace a aktuální know-how najdete i na virtual.conceptline.cz

Sdílet:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Rozdíl mezi streamingem a online eventem

Jsou online eventy úplná covidová novinka? Ne tak úplně. Tahle event disciplína je připravená technologicky už roky. Je to vlastně „jen“ kombinace kvalitního režijního odbavení,