Spojujeme svět živých eventů, online eventů a komunikace.
Budujeme vztahy s vašimi partnery, zákazníky a zaměstnanci.

CASE STUDY: Jak prodat online event co nejefektivněji divácké veřejnosti (Cyrrus a.s.)

Jak postupovat u online akce otevřené pro veřejnost, abyste dosáhli co nejvyššího počtu návštěvníků a dosáhli tak uspokojivé konverze úměrně k vaší investici do online eventu / virtuální konference?

Významná část online eventů a virtuálních konferencí se realizuje pro interní, uzavřené skupiny, typicky pro zaměstnance. Zadavatel si v tomto případě poměrně snadno dokáže zajistit účast všech účastníků, tím, že jde o akci „doporučenou vedením“. Pokud ale máte akci otevřenou pro širokou veřejnost, musíte toho pro úspěšný počet sledujících diváků udělat mnohem víc.

Ukázkou toho, jak lze tuto příležitost správným způsobem využít, byla:

Online investiční konference CYRRUS z března 2021.

KOMUNIKACI NEPODCEŇTE ANI NA VTEŘINU

Vaše akce s účastí široké veřejnosti by neměla v záplavě dalších událostí a informací zapadnout, proto nikdy nepodceňte komunikaci nejen před online eventem, ale i po jeho samotné realizaci.

KOMUNIKACE PŘED: DÁVKUJTE JI S NAČASOVÁNÍM

Průběžná komunikace před akcí funguje jako přirozený, ale neobtěžující reminder na blížící se datum konání.

  • Využijte při ní prvek překvapení a pokaždé přineste novou informaci.
  • Skvěle funguje postupné odhalování obsahu akce (speakeři, témata, předtočené pozvánky/vzkazy hlavních vystupujících atd.)
  • Při cílení na nové zákazníky, využijte v hojné míře sponzorovaných příspěvků na social media s přesným cílením dle témat akce.
  • Spusťte telefonickou HELP LINE, která méně IT zdatným zájemcům udělá registraci online. Můžete tak zvýšit počet reálných účastníků až o 10 procent.

HOT TIPS

  • Naplánujte si promo nejen ke startu registrace na váš online event
  • Mějtě rovnou i plán cílené komunikace na vašich social media kanálech alespoň na 2-3 týdny před datem akce.
  • Nikdy nepodceňte finální reminder v den realizace! Nejlépe rovnou dva – první hned ráno, druhý 10-15 minut před startem přenosu. Přitáhnete tak ke sledování i ty, kteří už zapomněli, že se na akci před dvěma týdny zaregistrovali. Vrátíme do hry až  15 % registrovaných, kterým vaše akce už zapadla.

KOMUNIKACE PO: NEOPOUŠTĚJTE HORKOU STOPU

  • I pokud je účast na vašem online eventu zdarma, vždy podmiňte vstup na event registrací účastníků. Získáte tím databázi kontaktů pro komunikaci s cílovou skupinou po skončení akce.
  • I přesto, že jste dostali na váš online event tolik diváků, že vás šéf pochválil, cesta k tomu, aby se po akci stali z účastníků eventu vaši zákazníci, je ještě dlouhá.
  • Neváhejte se jim proto opět připomenout. Nejlépe tak, že jim po absolvování online eventu nabídnete další, pro ně hodnotný obsah.

HOT TIPS

  • Vytvořte předem jednoduché a snadno srozumitelné výstupy související s obsahem akce (analýzy, výsledky, rozhovory, články).
  • Formou e-booku je pošlete divákům hned po akci jako poděkování za sledování.
  • Připravte rychlou postprodukci záznamu = sestřih klíčových témat a prezentací, výsledky anket a hlasování diváků. Záznam rozdělte do více kapitol.
  • Odkaz na něj rozešlete divákům, aby si mohli pustit zpětně právě ty části eventu, které je samotné zaujaly.
  • Ani v jednom z výše popsaných případů nezapomeňte připojit k vašim materiálům dobře mířené CTA, abyste návštěvníky akce motivovali k cílové konverzi, kterou jste si pro online event stanovili.

MÁTE ZÁJEM O VÍCE DETAILŮ?

Napište nám na virtual@conceptline.cz nebo zavolejte na 602 557 648 či 602 196 587.
Rádi vám připravíme analýzu vašeho plánovaného online projektu. A můžeme ji spojit i s komentovanou prohlídkou online event studia a ukázkou jeho technických možností.

CYRRUS online konference – statistiky

Reálná účast: 1240 sledujících diváků

Z toho 450 (tj. 36 %) přišlo během prvních 5minut akce.

  • Nasdílením přímého linku do eventu a stručných instrukcí s přihlášením ušetříte spoustě lidem čas a trápení s hledáním svého e-ticketu/vstupenky
  • Pokud jste posbírali i telefonní čísla, posílejte reminder a přístupové informace informace do SMS, čím dál větší část lidí sleduje eventy na mobilních zařízeních
Základní data engagementu diváků online konference Cyrrus a.s.


Interakce
: 51 % ze všech sledujících

Celkový počet aktivně zapojených diváků: 633 (tj. 51% z celkového počtu sledujících)
Celkem realizovaných interakcí: 1.593 (průměr 2,5 na každého, kdo se aktivně zapojil)
Počet diváky položených dotazů: 169 (a na ně 327 likes ostatních diváků)
Počet odpovědí ve 3 anketách: 1098 (průměr 366 odpovědí/anketa)

  • Co nejdříve na začátku lidi zapojte do akce, získáte si ihned jejich pozornost
  • Výsledky komentujte live a co nejdříve, udržíte si tak déle získanou pozornost (lidé porovnávají, jak hlasovali oni a jak ostatní)
  • Ptejte se primárně na relevantní věci z pohledu účastníka, nikoli pouze vašeho (co se potřebuji dozvědět)

Sledovanost živého vysílání: nad 80 % až do konce streamu

3 klíčové faktory:

  • Unikátní, přínosný obsah akce pro sledující
  • Skvělá moderátorka, reagující na témata v prezentacích
  • Střídání formátů (živé prezentace, externí vstupy do vysílání, předtočená videa, panelové diskuze)
Křivka sledovanosti online investiční konference CYRRUS a.s.

Další užitečné informace a aktuální know-how najdete i na virtual.conceptline.cz

Sdílet:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn